Producten van lokale makers

Toffe producten met een Bredaas tintje: die vind je in de Explore Breda Store. Het aanbod wisselt regelmatig, dus houd deze pagina in de gaten! De producten zijn leuk om als souvenir mee naar huis te nemen of cadeau te geven. Alles is gemaakt in samenwerking met lokale makers en zo heeft ieder item een eigen verhaal. Ontdek hieronder welke producten je vindt in de Store. Welk is jouw favoriet?

Wapper

Leren, opmaken in één.

Wil je met vlag en wimpel slagen dan is deze school etui of toilettas helemaal perfect. Vervaardigd van oude kleurrijke vlaggen uit de stad en prachtig gemaakt door de sociale werkplaats ONS label. Leuk voor jezelf of om cadeau te geven. Van ONS voor jou.

T-Waterfles

Green message in a bottle

Met deze geïsoleerde RVS drinkfles loopt iedereen weg! Ideaal om jouw (groene) thee of koud water mee te nemen. Zo zorg je dat jouw waterhuishouding op peil blijft tijdens het lopen van onze Explore routes. Heb je het fris? De drinkfles blijft 12 uur warm. Heb je het warm? Dan heb je 24 uur lang een verfrissend koel drankje.

Kriskross

Fan-tas-tisch veel inhoud

Lokaal shoppen doe je 100 procent met deze tas. De kleuren van onze stad en de bekende kruizen zie je terug in het patroon. Met deze tas doorkruis je met gemak de hele stad! Nynke maakt deze tassen helemaal met de hand en de strap is gezeefdrukt door Michael van Nollab

Groendoen

Groen doen is een eitje

In dit eierdoosje zitten 5 bijzondere kruiden uit ons eigen Begijnhof: Heilig boontje, Basilicum, Rode tuinmelde, Tuinjudaspenning en Yin-Yang boon. In dit gerecyclede eierdoosje kweek je met een beetje aandacht en liefde, binnen een handomdraai je eigen kruidentuintje. Zo wordt groen doen een eitje.

Zonhoed

Zon Bucket hat iedereen

Deze bucket hat is super stylish en geeft extra bescherming tegen de zon. Je kan de bucket hat natuurlijk ook gebruiken om rond te gaan met de pet als je neerstrijkt op een van onze gezellige terrassen in Breda. Deze Bucket hat is gezeefdrukt door BredaPrint.

Must C-shirt designed by Niek Vergeer

Creativiteit die gezien mag worden

De samenwerking tussen de Explore Breda Store en Bunker is een match made in heaven. Niek Vergeer, actief bij Bunker Tattoo, brengt met het design de essentie van Breda tot leven: het kabouterpad, de kleurrijke bloemen van het Valkenberg, de iconische zeehond Moby Dick, de levendige skatecultuur, de parel van het zuiden, graffitikunst, de jazz scene en het Nassau-verleden. Een must C-shirt!

Must C-Shirt designed by Roger Merling Meijer

Creativiteit die gezien mag worden

Een magische samenwerking tussen de Explore Breda Store en Roger Merling Meijer, eigenaar van Bunker Tattoo. Als leermeester van brengt hij zijn kijk op Breda tot leven. Zijn design weerspiegelt het groene hart van de stad, de bloeiende gemeenschap en de terugkeer van de Nieuwe Mark, prachtig geïllustreerd door een cirkel van stenen die staat voor de begroeiing van de Mark. Een must C-shirt!

Breda Cadeaukaart

Vur agge echt om iemand gift

De Breda Cadeaukaart is dé perfecte gift uit Breda. Ideaal voor allerlei gelegenheden, zoals een verjaardag, bruiloft of leuke attentie. Met de Breda Cadeaukaart kun je terecht bij meer dan 200 lokale winkels, restaurants en activiteiten in Breda. Je kan het tegoed online besteden bij lokale webshops of doneren aan lokale goede doelen.

Atelier Zut Mon Sac

Kalender met de K van kunst

Acht kunstenaars van Zut Mon Sac uit Breda bundelden hun talent voor een unieke kalender met 8 individuele werken en 4 samenwerkingen. Elk seizoen wordt vertegenwoordigd: Bas Steens en Iris van den Bersselaar voor de winter, Benjamin van der Hoek en Bodil Havermans voor de lente, Evelien van der Peijl en Daan van Bommel voor de zomer, en Fleur Jakobs en Evi Hogervorst voor de herfst. Elke maand een nieuw kunstwerk.

Climate Streamers

Kaart klimaatverandering aan

Ontdek de wereld van deze dynamische en interactieve game, die spelers uitnodigt om zinnige gesprekken te voeren over klimaatverandering. Met maar liefst 160 kaarten en elk met een eigen categorie. Of je nu in een kleine kring speelt of met een grote groep; elk spel biedt een hele nieuwe ervaring waarbij spelers telkens iets anders kunnen leren en ontdekken. Het spel is in het Engels.

Blind Walls Gallery

Oogverblindend mooie kaarten

Blind Walls Gallery is hét museum op straat en dé plek voor deze unieke straatkunst in Breda. Lokale en internationale kunstenaars werken aan een groeiende collectie muurschilderingen, geïnspireerd op het verleden, heden en de toekomst van Breda. Sommige kunstwerken zijn zelfs meer dan 30 meter hoog of terug te vinden op verrassende plekken in Breda.

Remake Ceramics

Scherven maken gelukkig

Als ontwerpster voelt Hanneke de Leeuw een sterke interesse in verandering en wil ze een activistische rol van design vervullen. Door andere perspectieven te verkennen en te experimenteren, geeft ze een positieve draai aan veranderingen. Remake Ceramics bestaat uit borden gemaakt van gerecycled keramiek, die mensen aanmoedigen om actief de wereld om hen heen positief te beïnvloeden.

The Green Submarine

Dompel je onder in het groen

In het hartje van Breda, om de hoek in de gezellige St. Annastraat, vind je The Green Submarine, dé plek voor al je kamerplanten. Een groene schatkamer gevuld met een uitgebreid assortiment aan planten en benodigdheden. Of je nu advies nodig hebt bij het kiezen van de perfecte plant, tips wilt over hoe je ze het best kunt verzorgen; met The Green Submarine tovert je jouw ruimte om in een groen paradijs!